Vážení rodiče, dnem 8. 6. 2020 se mohou výuky zúčastnit žáci šestých, sedmých a osmých ročníků dle níže uvedených pravidel.
Organizační a bezpečnostní pravidla výuky žáků výše uvedených ročníků:
Podmínkou přijetí k výuce je vyplněné prohlášení o bezinfekčnosti – naleznete na webových stránkách školy, MŠMT, v tištěné podobě k dispozici u vchodu školy kdykoli (vyvěšeno na madle vstupních dveří).
Prohlášení přinese žák první den výuky – šesťáci 8. 6. 2020, sedmáci 9. 6. 2020, osmáci 10. 6. 2020, případní zájemci z řad žáků devátých ročníků, kteří se dosud výuky nezúčastnili, v den domluvené konzultace.
Žáci 6. ročníků se mohou zúčastnit výuky vždy v pondělí.
Žáci 7. ročníků se mohou zúčastnit výuky vždy v úterý.
Žáci 8. ročníků se mohou zúčastnit výuky vždy ve středu.
Ve dnech čtvrtek a pátek budou probíhat individuální konzultace pro žáky II. stupně – vždy po domluvě s konkrétním vyučujícím.
Žáci budou do skupin rozděleni podle zařazení v angličtině v dané třídě. Tím je zároveň splněna nařízená maximální velikost skupiny do 15 žáků. Třídní učitel stanoví, která skupina bude začínat jako první a která druhá. Žáci první skupiny se dostaví v 8:35, první konzultace začínají v 8:45 hod, poslední končí ve 12:30. Žáci druhé skupiny budou přicházet do školy od 8:50, konzultace začínají od 9:00 hodin, konec poslední konzultace je stanoven na 12:45 hod.
Žáci příslušného ročníku tříd A přijdou k hlavnímu vchodu, žáci tříd B k zadnímu vchodu do vestibulu, žáci tříd C ke vchodu naproti školní družiny – vzhledem k počtu žáků v daných ročnících budou přijati k výuce všichni zájemci. Určený vchod do školy je pro příslušnou skupinu z bezpečnostních důvodů neměnný do konce tohoto školního roku.
– žáci jsou povinni dodržovat odstupy 2 metry před školou i ve škole od všech přítomných osob
– žáci jsou povinni mít roušku na dýchacích cestách a jednu roušku náhradní v igelitovém obalu
– rouška je povinná ve všech společných prostorách školy pro žáky i vyučující
– o možnosti sejmutí roušky rozhoduje dle charakteru činnosti skupiny v uzavřené, skupině vymezené, místnosti konkrétní vyučující
– učitelé byli vyzváni k opatrnosti v záležitosti používání/nepoužívání roušek v uzavřené skupině a o přísném dodržování výše uvedeného odstupu osob
– před vstupem do školy
může být zjišťována tělesná teplota bezkontaktním teploměrem, v případě
zjištění zvýšené teploty (případně jiných projevů nemoci) bude škola
kontaktovat zákonného zástupce, žák nebude do školy vpuštěn, v případě
zjištění zvýšené teploty po vstupu žáka do budovy školy bude škola žáka
okamžitě izolovat od ostatních žáků v k tomuto účelu připravené
místnosti
a kontaktovat zákonného zástupce k neprodlenému převzetí dítěte
– u určených vstupů do školy je žák povinen použít pod dohledem třídního učitele dezinfekci rukou
– třídní učitel eviduje při vstupu do školy docházku žáků
– žáci nepoužívají šatny, přezouvají se před skupině přidělenou místností
– každá třída má vymezeno jedno patro, v němž jsou skupiny žáků umístěny do dvou od sebe nejdále vzdálených tříd: třídy A 2. patro, třídy B 1. patro, třídy C přízemí
– každá skupina má vymezenu místnost k výuce označenou třídou a seznamem žáků dané skupiny pro dny pondělí, úterý a středa
– konkrétní skupina má určen přilehlý prostor chodby se sociálním zařízením
– třídy i sociální zařízení jsou vybaveny tekutým mýdlem, dezinfekcí a jednorázovými ručníky
– žáci jsou povinni dodržovat čistotu a dezinfekci rukou během dne opakovaně
– žáci jsou povinni pohybovat se v době výuky pouze v určených částech budovy
– výuku skupiny zajišťují v jednom dni vždy čtyři vyučující – třídní učitel, vyučující matematiky, češtiny a anglického jazyka
– po zahájení výuky, po přestávce a po odchodu žáků ze školy bude opakovaně prováděna dezinfekce ploch se zvýšenou mírou dotyku, včetně závěrečné celkové očisty používaných prostor
– přestávka mezi vyučovacími hodinami je časově plánována odlišně pro dvě skupiny sdílející jedno patro budovy
– v případě nepřítomnosti žáka zákonný zástupce telefonicky nebo elektronicky žáka omluví u příslušného třídního učitele, absence nebude započítávána do celkové absence žáka za aktuální pololetí
– účast žáka na výuce je nepřípustná v případě jakýchkoli, byť nepatrných, příznaků nemoci Covid-19
– v případě nedodržování uvedených bezpečnostních pravidel ani po upozornění žáka či jeho zákonného zástupce může škola žáka z dobrovolné výuky vyloučit
Stravování žáků v Zařízení školního stravování Opava, příspěvková organizace, může v případě zájmu ze strany žáků a jejich zákonných zástupců probíhat při dodržení hygienických pravidel, dezinfekce rukou u vstupu, dodržování rozestupů a konzumace jídel v jídelně ve skupinách početně omezených velikostí jídelny – stravu za zvýhodněnou cenu lze poskytnout pouze ve dnech, kdy se žák účastní výuky – žáci 6. ročníků v pondělí, žáci 7. ročníků v úterý, žáci 8. ročníků ve středu. Ke stravování se žáci přihlašují individuálně v kanceláři školní jídelny, případně telefonicky.
Vážení rodiče, děkuji Vám za zájem o výuku, byť v tomto omezeném rozsahu. Na Vaše děti se učitelé velmi těší, všichni doufáme, že s určitou dávkou tolerance a vzájemné spolupráce situaci zvládneme a v novém školním roce se budeme moci sejít ve standardních podmínkách a naše škola zase ožije všemi dětmi.
S přáním hezkých dnů nadcházejícího léta a pevného zdraví
Mgr. Ivana Jírů, ředitelka školy